søndag 17. oktober 2010

Vinterkake/ Winter cake

Denne uken har jeg og noen venninner feiret ubursdag! Venninnen vår Cathrine har bursdag i april og vi som bor andre steder i landet/verden mesteparten av året er aldri hjemme tidlig nok til å feire sammen med henne. Derfor fant Ingvild og jeg ut at denne uken passet flott til å feire ubursdagen hennes!

Ingvild kjøpte inn bursdagspynt og ballonger i sann Alice i Eventyrland stil. Jeg sto for ubursdagskake baking. Det har kommet snø i Tromsø den siste uken så jeg ble inspirert til å pynte kaken med litt snø og glitter. Selve kakebunnen er sitronkake. Glasuren som jeg brukte var ekstra tykk melisglasur med sitronsmak. Pynten er holdt enkel med melis dryss, snø krystall strøssel (som man finner på alle dagligvare butikker) og spiselig glitter. Glitteret kommer ikke til sin rett på bildene, men lager en stilig effekt i virkeligheten. Skriften er Cacas trykk bokstaver som har satt spor i den stive glasuren. Siden det er en ubursdagskake har jeg latt skriften fortsetter ned på sidene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar