søndag 3. oktober 2010

Militær bursdags kake/ Military Birthday cake

For noen uker siden ble en av onklene mine 40 år. Tante ringte og spurte om jeg kunne lage marsipan kake til 30 personer, og en slik mulighet kan man jo ikke si nei til!

På bussen hjem kom ideen til kaken. Onkel er i militæret og er veldig glad i å hoppe i fallskjerm, det måtte jo bare inkluderes! Først tenkte jeg at det skulle bli en to etasjers marsipan kake, men for å få det til å se litt mer spennende ut måtte jo fjell til også! Resultatet ble en tre etasjers kake med topp og bunn kakene som marsipan kaker, og midt kaken ble sjokolade. Den ble nok litt større en tante hadde "bestilt", men når man får en slik ide er man jo bare nødt til å fullføre den... jeg kunne jo ikke bare lagd en "halvveis" ferdig kake. ;)

Her er resultatet:


Den første etasjen har farget marsipan, smørkrem, legomenn og legobil fra Toy Story 3 lego serien. Den andre etasjen har sjokoladekrem, smørkrem, legomann fra Toy Story 3 serien og fjell laget av iskjeks dekket med sjokolade og toppet med glasur og spiselig glitter. Den tredje etasjen har farget marsipan, lekefly og legomann i fallskjerm. Skriften er skrevet med Cacas sin hvite glitter gele.

2 kommentarer:

  1. Og jeg kan bare si at onkel ble veldig glad for kaken(e)...

    Takk Lotte du er knall!!!

    SvarSlett
  2. Glad for at du likte dem! :D

    SvarSlett