søndag 10. oktober 2010

Dåps kake fra 2002/ Baptism cake from 2002

For tiden holder jeg på å gå igjennom mange gamle bilder og album for å finne kaker som jeg har laget tidligere. Det er jo veldig få høytider på høsten så det blir lite kake pynting, og da passer det jo fint å blogge litt om slikt som jeg har holdt på med før.

Vi begynte å kjøpe Cacas redskaper i 2002 og det ble mye kake pynting til familie selskaper i løpet av året. I november samme året skulle en av tante sine venner døpe datteren sin og de spurte da om jeg hadde mulighet til å lage dåps kaken. Bilder av kaken har ikke jeg sett på snart 8 år, så det var morro å finne dem frem igjen.

Hadde jeg skulle laget en slik kake idag er det nok mange detaljer jeg ville gjort annerledes, men nå var jeg jo så vidt fyllt 16 det året, og var veldig ny til kake pyntingen. Det er allikevel veldig artig å se disse bildene på nytt.

Kake fatet er et jeg bruker ofte og det kan bygges om for å bli alt fra en til tre etasjer høy. Her har jeg brukt etasje nr 2 sin søyle for å pynte med et lys. Dåps skoene, duene og barnet er i keramikk. Den hvite skriften er melis glasur og den rosa dekorasjonen er smørkrem. På den øverste etasjen står det skrevet dåps dato på toppen og "Et barn er en gave fra gud" på siden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar